herman verwimp gijbels

“Mooie verhalen verdienen een platform”

Exact 10 jaar: zo lang bestaat Made in Limburg! Om deze mijlpaal te vieren, brengen we deze week enkele artikels over het reilen en zeilen van ons nieuwskanaal. Aflevering 5: no partners, no party:

Made in Limburg had nooit 10 jaar bestaan als we geen partners zouden hebben die ons door dik en dun steunen. Stuk voor stuk kiezen ze al vele jaren voor ons medium om hun boodschappen naar het Limburgse B2B-publiek uit te dragen. Een kwestie van wederzijds vertrouwen, respect én resultaat.

Het meeste dank zijn we verschuldigd aan Groep JAM, de Limburgse concessiehouder van Mercedes-Benz, aan opleidingsinstantie Syntra Limburg en aan bouwgroep Mathieu Gijbels uit Oudsbergen. Zij beslisten nog voor de start van Made in Limburg om als hoofdpartner met ons in zee te gaan. Het leidt geen betoog dat die beslissingen cruciaal zijn geweest om Made in Limburg op een professionele manier te kunnen uitbouwen tot de huidige omvang.

Waarom zij destijds hebben gekozen om zich via Made in Limburg te profileren? “Wanneer een bedrijf een mindere periode doormaakt, of wanneer er iets misloopt, wordt dat zeer snel nieuws”, weet Herman Verwimp, directeur voor HR en Communicatie bij Mathieu Gijbels. “Wanneer een bedrijf investeert in de toekomst of een mooi initiatief neemt dat kan inspireren, haalt dit nieuws de nieuwsmedia meestal niet. Toen Made in Limburg startte was de focus op positief economisch nieuws het belangrijkste argument om partner te worden. Zoveel bedrijven creëren mooie verhalen, zij verdienen een platform. Een plek waar je energie opdoet in plaats van verliest. Vandaag inspireert Made in Limburg nog steeds even sterk als bij start, en vinden wij die ‘oer-positieve’ focus nog steeds het allerbelangrijkst. Verspreid positiviteit, denk in oplossingen: het zijn adviezen die wij onze contacten geven en waar we als bedrijf het verschil mee willen maken. Made in Limburg sluit hier naadloos op aan.”