De Limburgse Mercedes-concessie Groep JAM heeft een prima boekjaar achter de rug. Uit de zopas gepubliceerde jaarrekening blijkt een omzetstijging van ruim 5 procent tot 56,3 miljoen euro. De winst was lager dan in 2012, voornamelijk te wijten aan investeringen die het bedrijf van Jan Broos en Marc Raedschelders heeft gedaan in o.a. de inrichting van een AMG Corner (foto), reclame en informaticamateriaal. Bovendien werd er een grotere voorraad aangelegd, ook al snel goed voor enkele extra miljoenen. De schulden liepen verder terug, terwijl de solvabiliteits- en liquiditeitsratio verbeterden.
Voor de toekomst verwacht Groep JAM veel heil van nieuwe compacte modellen bij Mercedes-Benz en van de verhoogde activiteit in bedrijfsvoertuigen. Tegelijk wordt hard gewerkt aan de permanente verbetering van de kwaliteit en service, zo beloven de bestuurders. Op die manier wil Groep JAM de naweeën van de crisis bedwingen en een goede aanloop nemen als de conjunctuur opnieuw volop aantrekt.