Collega’s voor kinderen, zo heet de formule waarbij de werknemers van bedrijven zich inzetten om geld in te zamelen voor Een Hart voor Limburg. Mathieu Gijbels liet zich door de coronacrisis niet ontmoedigen om al voor de negende keer op rij mee te doen, en legde met een objectief van 10.000 euro, de lat opnieuw erg hoog.
De actie die werd opgezet kreeg de naam Solidaritea. “We hebben pakketten met thee samengesteld, speciaal voor ons geblend door Pieter Loridon, bekend van Café Couture uit Antwerpen, voormalig basketballer en televisiegezicht”, zegt Loriana Allegrezza, marketingmanager bij Mathieu Gijbels.
“Daarnaast hebben we ook geschenkpakketten samengesteld met producten van Viva Scandinavia uit Pelt”, vult marketeer Ethelle Weltjens aan. “Meer dan 150 bestellingen volgden, waardoor het beoogde doel van 10.000 euro behaald werd.”
Om de pakketten te verpakken en te bestickeren, kregen de medewerkers thuis een grote doos met de materialen geleverd. Zo konden ze volledig coronaproof hun steentje bijdragen aan het project. “Evident was het zeker niet”, bekent Herman Verwimp. “We moesten creatief zijn omdat de traditionele teamactiviteit die we hier doorgaans aan koppelen, om de gekende redenen niet kon plaatsvinden. Het is door te denken in termen van positiviteit, wendbaarheid, veerkracht en mogelijkheden dat het is geluk. Dat is ook onze visie die we met onze Voordenkers ten allen tijden willen uitdragen naar onze klanten én naar de rest van de maatschappij.”
De cheque van 10.000 werd zopas overhandigd aan Kristie Deckers, coördinator van Een Hart voor Limburg (foto). Een filmpje over deze actie vind je hieronder.