Goed Gevoel is niet alleen de titel van een magazine dat bij Drukkerij Moderna in Beringen van de persen rolt, maar ook de gemoedstoestand waarmee gedelegeerd bestuurder Eric Bongaerts 2011 tegemoet ziet. “In 2009 hadden we te kampen met enkele klanten die, in paniek voor de crisis, in hun marketingbudget hebben gesnoeid,” vertelt hij. “Medio dit jaar is het terug de goede richting uitgegaan, waardoor we 2010 afsluiten op het niveau van 2008 (ongeveer 33 miljoen euro). Alles wijst erop dat deze positieve trend zich ook in 2011 zal doorzetten. We zijn nieuwsgierig…”
Sinds de aanwervingsstop in de zomer van 2010 werd opgeheven, heeft Moderna opnieuw enkele bijkomende medewerkers ingeschreven. “Het aantal mensen in de drukkerij is daarmee opgelopen tot 70 en bij ons dochterbedrijf Optimax werken er ook nog eens 20. We hopen evenredig met de conjunctuur nog meer mensen nodig te hebben,” aldus nog Bongaerts.
De familiale eigenaars kondigen ook investeringen aan. “We hebben ons toegelegd op catalogi, magazines en tijdschriften (bv. Goed Gevoel, TV-Familie, Blik of Attitude), voornamelijk op A4-formaat. Met enkele gerichte technische aankopen willen we het aanbod uitbreiden naar andere formaten en verfijnde technische mogelijkheden.