loriana SMC PXL

Model van Loriana wordt leerstof

SMC-Plan, een methode die door Loriana Allegrezza van marketingbureau E-Volve werd ontwikkeld om de samenwerking tussen sales, marketing en communicatie te bevorderen, wordt geïntegreerd in het lessenpakket van Hogeschool PXL. "We zijn trots dat we toekomstige professionals kunnen begeleiden in deze manier van denken", zegt Loriana.

“SMC-Plan is een kernstrategie van E-Volve, waarbij we volgens een stappenplan de efficiëntie en middelen voor sales, marketing en communicatie optimaliseren”, legt Loriana Allegrezza uit. “We hebben dit model in 2017 ontwikkeld en sindsdien toegepast bij vele KMO’s in Limburg en daarbuiten. De reacties zijn erg positief: het SMC-Plan zorgt voor een eenduidige merkboodschap, wat zowel het klantvertrouwen als de merkherkenning versterkt. Daarnaast helpt het bedrijven om flexibel en klantgericht te blijven, wat leidt tot betere resultaten en een hogere ROI.”

Na zes jaar is het SMC-Plan nu verankerd in de PXL. “Dit is voor ons een belangrijke stap: we brengen studenten rechtstreeks in contact met de kern van onze aanpak”, aldus nog Loriana. “Ze leren niet alleen de theorie, maar ook hoe ze deze kunnen toepassen om tastbare bedrijfsresultaten te behalen. We zijn trots dat we toekomstige professionals nu al kunnen begeleiden in deze manier van denken.”