demo palmki kopie

Miljoen in het slimme handje van Palmki

PerfectID, het Hasseltse bedrijf van ondernemer Marc Strackx, heeft een miljoen euro extra kapitaal opgehaald om zijn product Palmki internationaal in de markt te zetten. Palmki beschikt over technologie om op basis van handpalm-herkenning personen te identificeren en toegang te verlenen.

Dat identificatie via de handpalm veel potentieel heeft, komt voor uit de nadelen van de andere toepassingen. “Zo bieden badges onvoldoende veiligheid”, vindt Marc Strackx van PerfectID. “Gezichtsherkenning ondervindt dan weer nadelen op vlak van privacy en toestemming tot gebruik. Iris-scanning gaat vaak gepaard met een hoog kostenplaatje en is niet erg gebruiksvriendelijk. En fingerprint kan eenvoudig worden nagemaakt, en werkt tevens niet bij circa 2% van de gebruikers.”

Daarom dus Palmki. “Het combineert de beste eigenschappen: het is zeer gebruiksvriendelijk, want je hebt je hand altijd bij, het werkt contactloos wat hygiënisch en Covid-proof is, het is uiterst veilig, werkt zeer snel en is breed toepasbaar”, zo somt Strackx de voordelen op. “Het is daarom dat we met PerfectID heel wat investeerders bereid hebben gevonden om onze groei te ondersteunen. Met het bijkomende kapitaal gaan we het productassortiment en de softwareontwikkeling verder uitbreiden, de technologie beter beschermen, en de commerciële groei en internationalisatie sterk ondersteunen.”

De extra middelen komen van Angelwise, een early stage investeringsfonds met als belangrijkste aandeelhouders PMV, COI, BAN Flanders en ruim negentig business angels. Daarnaast participeren nog 9 andere business angels in het ambitieuze project.