“We zien op de arbeidsmarkt een groeiende nood aan jonge digitale marketing- en communicatiemedewerkers die praktisch en hands-on onderlegd zijn”, stelt Wierdsma. “Daar willen we met ons Digital Marketing Tournament iets aan veranderen. In Limburg is heel veel creatief talent aanwezig, maar veel van deze jongeren moeten de vertaalslag nog maken naar de technische en praktische kant van online marketing. Deze wedstrijd moet hen dat bijbrengen.”
Bij de hogescholen UCLL en PXL wordt enthousiast gereageerd op het initiatief: “Niet elke student is even ambitieus en ondernemend, en voor veel werkgevers is dat ook niet het voornaamste criterium”, zeggen de opleidingscoördinatoren. “Maar als het op digitale marketeers aankomt merken we dat veel werkgevers een hoge mate van zelfstandigheid, leergierigheid en initiatief verwachten. Het Digital Marketing Tournament biedt studenten de kans te bewijzen dat ze over die kwaliteiten beschikken, we hopen dan ook op veel inschrijvingen voor dit mooie initiatief. Moge de beste winnen!”
Meer concreet bestaat het Digital Marketing Tournament uit 3 proeven. Studenten kunnen een project uitwerken rond marketing via websites, via LinkedIn of sociale media. “Gedurende 2 maanden krijgen ze de kans een case uit te bouwen en in te dienen, waarna per discipline de 5 beste inzendingen uitgenodigd worden om hun case te presenteren voor een professionele vakjury”, legt Wierdsma uit.
De winnaars worden gekozen op woensdag 18 december en ontvangen vervolgens een reischeque van 500 euro. Studenten die willen deelnemen kunnen tot 27 oktober inschrijven via deze link.