RCA werd in 1987 opgericht door Roger Ramaekers. Het bureau groeide op gezapig tempo, tot het werd overgenomen door Philip Bijnens. Die haalde partners aan boord als Wim Claesen, Sandra Vandoren en Bruno Leyssens, waardoor het bedrijf vleugels kreeg. Later stapten ook voormalig CEO Ivo Clerix en huidig bewindvoerder Tom Van den Bergh en collega’s Bart Klerckx en Jente Joris in.
Tijd voor een nieuw hoofdstuk nu: Glowi, de holding boven bedrijven als Het Poetsbureau, en daarmee de grootste private werkgever van Vlaanderen, neemt een meerderheid in RCA. Een prettig weerzien voor onder meer Dieter Van Esch, de ex-RCA’er die met zijn Captain Work al eerder de Glowi-groep had vervoegd.
“Het is een volgende stap in onze plannen om de dienstverlening van Glowi te diversifiëren”, zegt Jo Mellemans. “De twee bedrijven -want na RCA (75 mensen) stapt ook HeadOffice (40 mensen) in de nieuwe structuur- komen in een nieuwe marketing- en communicatiegroep die in een klap meer dan 100 marcom-professionals telt. Tom Van den Bergh zal deze tak voortaan aansturen.”
Tom Van den Bergh benadrukt: “Om relevant te blijven moet onze sector zich continu aanpassen aan en inspelen op de uitdagingen door nieuwe technologieën, duurzaamheid of sociale en culturele verschuivingen. Daarin organiseren we ons als bureau rond experts en expertises in merken, marketing en communicatie. Met een digitale rode draad. Het partnership met Glowi-groep laat ons toe om dat verhaal sneller en innovatiever te vertellen.” En avont: marche!