Hoe kunnen we onze kennis van 2 decennia delen met professionals die verder willen gaan dan de standaard?” Dat is de vraag die rees bij Yoeri Severy van Yappa (Bilzen) en Simon Kempeneers van Quick Brown Foxes (Maastricht). Als antwoord lanceren ze Gaido: een instituut met een opleidingsaanbod voor marketingprofessionals, gegeven door experts uit het veld en een persoonlijke begeleiding van de cursisten.
“Topkoks leren koken bij de grootste chefs, in de keuken. Dat principe passen we ook toe bij Gaido”, legt Kempeneers uit. “Je leert uit de dagelijkse praktijk van doorwinterde expert. Het zijn geen ‘handboek’-opleidingen maar hands-on trainingen waar je als professional direct mee aan de slag kan.”
Yoeri Severy vult aan: “Heel wat bedrijfsleiders voelen de nood om hun intern marketingteam uit te bouwen. We voelen in onze omgeving sterk de nood aan marketingopleidingen die de kennis rechtstreeks naar de werkvloer kunnen brengen. Daarom hebben we besloten om het heel praktijkgericht te houden en er een andere twist aan te geven. Onze cursisten worden ook na de opleiding verder opgevolgd. Zo zijn we zeker dat ze alle opgedane informatie verder toepassen en kunnen ze bij ons nog terecht voor vragen.”
Gaido biedt zowel korte opleidingen van één dag als meerdaagse masterclasses aan. Topics gaan van SEO, meta advertising, e-commercestrategie tot project- en prioritymanagement. “We richten ons op zowel de marketingprofessional die diepgaande kennis wil vergaren over één bepaald topic, als op de marketeer die er alleen voor staat en veel balletjes in de lucht moet houden”, aldus de oprichters van Gaido. “Een selectie van opleidingen zal ook gratis worden opengesteld voor studenten of recent afgestudeerden”, besluiten ze.