Nannic-Persbericht-100124-WEB-002

Martens, Prys en Jeurissen stappen in zalfjes en zeepjes

Nannic, een gerespecteerd merk van high-end verzorgingsproducten voor schoonheidsinstituten en particulieren, wordt overgenomen door ondernemer Luc Jeurissen, gekend van Trixxo. Stijn Martens, die communicatiebureau Hands verlaat, en Niels Prys (HCM en Trixxo), participeren mee in de overname. De ambitie is om het merk internationaal uit te rollen.

Nannic werd opgericht en groot gemaakt door ondernemer René Nagels en zijn vrouw Tine Janssens. Vanuit Heist-op-den-Berg bouwden ze de onderneming uit tot een internationaal gerespecteerd merk dat wordt verdeeld in 17 landen.

Bijna een jaar geleden kwamen Stijn Martens en Niels Prys in contact met René Nagels. Ze waren meteen onder de indruk van het gamma, de kwaliteit en het potentieel van Nannic. De gesprekken leidden tot een deal over de overname, waarbij Stijn en Niels de operationele leiding van het bedrijf in handen zullen nemen. Voor de financiële en inhoudelijke back-up kunnen ze rekenen op de steun van ondernemer Luc Jeurissen, die op deze manier zijn investeringsportefeuille spreidt.

“We gaan er met volle goesting tegenaan”, aldus Stijn Martens, die na 10 jaar als vennoot bij communicatiebureau Hands Mediarouting, dus een andere route verkiest. “We gaan met Nannic volop inzetten op sterke internationale partnerschappen, nieuwe productlijnen en een scherpe positionering als hoogwaardig verzorgingsgamma op basis van wetenschappelijke inzichten.”

Luc Jeurissen licht toe: “Nannic is een sterk bedrijf dat alle potentieel heeft om uit te groeien tot een succesvolle wereldspeler in de professionele huidverzorging. Samen met Stijn en Niels bundelen we de juiste kennis en ervaring om de producten krachtig in de markt te zetten. Net daarom zet ik mijn schouders onder dit mooie bedrijf. In alle vertrouwen.”

René Nagels en zijn vrouw blijven nog enkele jaren aan boord voor productontwikkeling en operationele ondersteuning.