Na verschillende werkervaringen in andere bedrijven, vond Marjolein Nijs haar weg naar Gervi. Hoewel ze initieel aan de slag ging als marketeer, kwam al snel het besef dat ze meer wilde. “Eens ik de klik gemaakt had, liet ik mijn achtergrond langzaamaan los om een nieuwe weg in te slaan in het management”, vertelt ze. “Vooral tijdens de laatste drie jaar werkte ik nauw samen met m’n vader als zijn rechterhand en leerde ik alles van hem.”
Maar nu gaat Rony Nijs met pensioen, na 20 jaar succesvol bestuur. Marjolein neemt de fakkel over. “Een spannend, nieuw hoofdstuk voor zowel het bedrijf als mezelf”, zegt de nieuwe CEO. “Het zijn grote voetsporen om in te treden, maar ik ben er klaar voor. Werken in een familiebedrijf creëert een unieke mate van betrokkenheid, die in mijn geval nog versterkt wordt door een liefde voor retail en wellness.”
Marjolein is vastberaden om haar eigen stempel op Gervi te drukken. “Onze branche is de afgelopen jaren sterk veranderd en geëvolueerd. Het belang van wellness en ontspanning wordt daarbij steeds meer wetenschappelijk onderzocht. In een wereld waar iedereen steeds meer stress en druk ondervindt, wil ik vooral ons welzijn benadrukken en de rol die Gervi hierin kan spelen.”
Naast een persoonlijkere aanpak ziet ze ook potentieel in het uitbouwen van trends. “Wellnessproducten worden energiezuiniger en met meer respect voor het milieu gemaakt. Die weg zullen wij ook uitgaan.” Ze wil tevens inzetten op gezondheid, zoals ijsbaden. “Een belangrijke trend in de fitnesswereld”, aldus Marjolein, die ook qua marketing zich wil onderscheiden (te beginnen met een rebranding) en de B2B-markt nog vaker zal benaderen. Daarmee is een nieuw hoofdstuk voor de pionier in wellness en outdoorbeleving aangebroken.