Tom Van den Bergh volgt Ivo Clerix op als CEO van communicatiebureau RCA. Het management wordt bovendien versterkt met 2 partners, zodat RCA nu 6 actieve vennoten telt. Zij sturen een team aan van 75 medewerkers, verspreid over het hoofdkantoor in Hasselt en de zetel in Brussel.
Sandra Vandoren, Bruno Leyssens, Wim Claesen zijn al 20 jaar partner bij RCA, destijds nog onder CEO Philippe Bijnens. Ivo Clerix stapte meer dan 10 jaar geleden in, gevolgd door Tom Van den Bergh, die ook Strategic Director van het bedrijf is. De 3 anciens en Van den Bergh krijgen nu het gezelschap van Content Director Jente Joris (8 jaar bij RCA) en Creative Director Bart Klerckx (5 jaar bij RCA), die mee in het aandeelhouderschap van RCA stappen.
De grootste verandering wordt de ‘position switch’ op de stoel van CEO. Ivo Clerix maakt ‘m vrij: “Nu alle disciplines van de communicatie zich onder één dak bevinden, in een geïntegreerde aanpak, is het een mooi moment om nieuwe uitdagingen op te zoeken”, zegt hij. “Ik ben ontzettend trots dat RCA zich tot de top van de onafhankelijke communicatiebureaus in België mag rekenen. Met de overtuiging dat de nieuwe CEO de juiste mensen zal blijven samenbrengen om RCA te laten evolueren, kan ik ook met een gerust hart afstand nemen.”
Dat gebeurt officieel in juni, als Tom Van den Bergh de leiding van RCA op zich neemt. Hij startte er 10 jaar geleden als communicatie- en merkstrateeg. Vanuit zijn nieuwe rol, wil hij de onafhankelijkheid van RCA verder uitdiepen. “In een sector waar consolidaties en overnames door internationale groepen steeds meer voorkomen, kiezen we bij RCA doordacht en zelfbewust voor onafhankelijkheid”, zegt hij. “Dit waarborgt immers een context waarin échte samenwerking en wisselwerking mogelijk zijn, zowel binnen als buiten het bureau. Daarnaast stimuleert die onafhankelijkheid een gedreven entrepreneurship.”
De oude en de nieuwe CEO hebben een filmpje gemaakt over de overdracht en de toekomstplannen. We posten het hieronder: