Het Kasteel van Ordingen is voortaan niet alleen de naam van een luxueus hotel, restaurant en eventcomplex, maar ook van een unieke gin. Het management heeft op basis van de lokale conference-peer een premium destillaat laten maken dat zowel op het domein geschonken wordt als per fles te koop wordt aangeboden.
Het Kasteel van Ordingen is inmiddels door de familie Sleurs op de kaart gezet als één van de meest attractieve verblijfsaccommodaties in de provincie. Het prachtig gerestaureerde kasteel in Sint-Truiden straalt stijl en luxe uit. “En daar past een eigen, premium gin-merk bij”, zegt Egide Cordie, General Manager van het hotel. “Gin is trendy en dient als basis voor de betere cocktails. Zelfs in de keuken vallen er unieke combinaties mee te maken. We zijn heel blij om met ons eigen ginmerk de identiteit en het karakter van het complex gestalte te geven.”
Kasteel van Ordingen Gin bevat een mix van 8 kruiden en heeft een uitgesproken toets van peer. De zachte, fruitige smaak maakt de gin toegankelijk voor een groot publiek. De samenstelling van het destillaat en de creatie van de ‘sexy’ verpakking gebeurde door Fabullous, het bedrijf van Thomas Buffel (sales en management), David Gilis (smaakmaker) en Philip De Hollogne (marketing en pr). Na het succes van hun eerste product, de Buffel Gin, is het trio gestart met de productie en verpakking van gins voor derden. Inmiddels heeft Fabullous al meer dan 20 gins samengesteld volgens de wensen van bedrijven, horecazaken, enzovoort. Zo werden in Limburg nieuwe smaken en merken gecreëerd als De Steinberg Grape Gin (Bree), Itzu Gin, Fifth Avenue-gin, de 3511 Gin (De Stroobander in Kuringen), enzovoort.
Daarmee behoort Fabullous tot de top van de smaakleveranciers in geestrijke en andere dranken. Ook onder eigen label worden er nieuwigheden op de markt gebracht, zoals een exclusieve rum, die weldra officieel gepresenteerd wordt.