Koen-Prikken-1

Lummenaars laten helpdesk optimaal functioneren

Koen Prikken van het Lummense bedrijf Trinicom is erg blij. Zijn onderneming werd immers door het internationaal gewaardeerde Gartner aanbevolen als één van de 13 bedrijven die wereldwijd gespecialiseerd zijn in helpdesk-toepassingen. Grote internationale klanten gaan eerst op de lijst van Gartner kijken om te zien met wie ze voor zo’n oplossingen best in zee kunnen gaan.

“Wat wij doen is eigenlijk het stroomlijnen van diverse klantencontacten om een optimale service te kunnen leveren,” legt Koen Prikken uit. “Klanten bellen, mailen, chatten, vullen formulieren in op de website of sturen een fax om geholpen te worden, maar heel vaak loopt het daar fout. Dit is erg frustrerend voor de klant, en leidt niet zelden tot een switch van leverancier. Vandaar dat wij een systeem hebben ontwikkeld om alle vragen en klachten in goede banen te leiden. Met veel succes, want bedrijven als Luminus, Concentra, Test-Aankoop, Belgacom, Sunjets of Tele Ticketservice doen hiervoor een beroep op ons.”

Officieel luidt het dat Trinicom door Gartner “is gepositioneerd in het nichekwadrant van het Magic Quadrant voor CRM Web Customer Service”. Maar dat is terminologie voor insiders…