Small Teaser, het jonge bedrijf dat Stijn en Ruth Janssens in 2015 hebben opgericht, mag met LRM een nieuwe investeerder verwelkomen. Op die manier moet hun technologie, waarmee blogs, nieuwswebsites en digitale magazines op een eenvoudige manier kunnen opgezet en onderhouden worden, een doorbraak in binnen- en buitenland kunnen forceren.
Small Teaser biedt een platform aan waarmee organisaties een nieuwswebsite of digitaal magazine online kunnen publiceren. Gebruikers worden bovendien beloond met een gedeelte van de advertentie-inkomsten. Als een blogger of fotograaf een bijdrage levert die erg veel wordt gelezen of aangeklikt door de doelgroep van de adverteerder, gaat er volgens een verdeelsleutel, een percentage van de reclame-inkomsten naar degene die het artikel of beeld heeft toegevoegd.
Een succesformule, want sinds december 2015 lanceerde Small Teaser al veertig digitale magazines en newssites. Dat is ook LRM niet ontgaan. “We investeren in diverse technologiebedrijven, waarbij we ons richten op beloftevolle spelers die inspelen op nieuwe trends en van bij het begin een internationale ambitie hebben,” zegt Stijn Bijnens, CEO van LRM. “De innovatieve aanpak van Small Teaser, om leden van een community mee te laten verdienen op eigen bijdrages, speelt duidelijk in op de evolutie waarbij meer en meer nieuws en content vanuit de markt zelf komt. Dankzij dat idee van crowdsourcing heeft Small Teaser zeker het potentieel om internationaal door te breken in de groeiende markt van blogs, nieuwswebsites en digitale magazines.”
Small Teaser is gevestigd in de Corda INCubator en werd geselecteerd door iMinds voor het programma iStart, dat startende ondernemers ondersteunt.