Ben je bang dat je demente oma verloren loopt in het rusthuis? Wil je zeker zijn dat de buschauffeur je kind aan school heeft afgezet? Of wil je de looprichting van het cliënteel in je winkel kennen? Dan heeft de start-up BlooLoc een oplossing die exact de positie kan bepalen van iets of iemand. LRM gelooft zodanig in de technologie van het jonge bedrijf, dat er 2 miljoen euro is vrijgemaakt om de internationale sales op gang te trekken.
BlooLoc is een platform voor nauwkeurige indoor positionering van personen en voorwerpen. De innovatieve start-up, gevestigd op de Hasseltse Corda Campus, wil met behulp van positiebepaling en tracking, informatie verzamelen in indoor locaties. In feite, een gps die ook binnen kan gebruikt worden. De toepassingen zijn multi-inzetbaar, onder andere in de KMO-markt, maar ook in de gezondheidszorg (mensen en materialen traceren), de vrijetijdssector (kinderen in pretparken zoeken) en als navigatie-oplossing op grote, publieke plaatsen. BlooLoc is intussen al actief in Canada, Dubai (scholen die 7.000 kinderen in het oog houden), Slovakije (42 winkels die klanten observeren) en de Verenigde Staten (woonzorgcentra die hun patiënten monitoren).
BlooLoc past het systeem ook toe op de Corda Campus zelf. Zo kan een bezoeker met behulp van een app, in 3D genavigeerd worden vanop de parking naar de deur van het bedrijf waar hij moet zijn.
Investeringsmaatschappij LRM gelooft in de technologie en investeert 2 miljoen euro. De start-up wil het opgehaalde kapitaal gebruiken om de sales verder uit te bouwen in de Benelux, het Midden-Oosten en Amerika. “De technologie van BlooLoc is ontzettend nauwkeurig en kan vlekkeloos geïntegreerd worden in de bestaande apps en systemen van supermarkten, luchthavens, woonzorgcentra of bedrijven”, zegt Tom Aerts, Head of Smart Services & Manufacturing bij LRM. “Dat is niet alleen uniek, maar biedt ook heel wat opportuniteiten voor de verdere uitrol. We geloven sterk in het potentieel en de meerwaarde van BlooLoc op internationaal niveau.”