Het bedrijf Bibo Brands van Tom Hoogmartens, Stijn en Stan Lowette, heeft na 10 jaar de distributierechten van de Contigo-drinkbekers verkocht aan het Amerikaanse Newell Brands. Tegelijk lanceren de Limburgers hun eigen gamma van drinkbekers onder de naam Kambukka. In China werd alvast een grote distributeur gevonden, dit als eerste stap om de wereldmarkt te veroveren.
Het is 10 jaar geleden dat Stijn en Stan Lowette de licenties kochten van Newell Brands om het befaamde merk van stijlvolle drinkbekers Contigo hier te gaan verdelen. Tom Hoogmartens vervoegde later het bedrijf. De afzetmarkt werd systematisch uitgebreid naar de rest van Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Na bijna 2 jaar van onderhandelen zijn de Limburgers nu overeengekomen dat Newell Brands de licenties van Contigo terugkoopt. De Amerikanen zullen dus binnen enkele maanden zelf de distributie van hun flessen gaan verzorgen.
Bibo Brands heeft intussen niet stilgezeten. De lokale ondernemers sleutelden 2 jaar aan de ontwikkeling van een eigen gamma drinkbekers, Kambukka genoemd. “We hebben er heel veel tijd, moeite, energie en ook best wel wat centen ingestopt”, zegt Stijn Lowette. “Zo werden er nieuwe functionaliteiten en een andere look & feel toegepast. Maar nu alles klaar is, zijn we heel fier om op grote schaal met de distributie te starten.”
De flessen van Kambukka worden momenteel voorgesteld op grote beurzen in München en Frankfurt. “De respons is geweldig positief”, aldus een enthousiaste Lowette. “Maar er is meer. We hebben ook al een contract afgesloten met een beursgenoteerde speler in China, die ons deze week kwam bezoeken en zich geëngageerd heeft om ons nieuwe merk daar op grote schaal te gaan promoten (foto). Heel binnenkort tekenen we contracten in Australië en Nieuw-Zeeland. We nemen dus een vliegende start en daar zijn we heel blij mee.”