local-hero

Lokale handelaars nog welkom als sponsor STVV

In de provinciale reeksen worden voetbalclubs boven water gehouden door de financiële steun van lokale handelaars. Eens de clubs echter in hogere afdelingen actief zijn, nemen multinationals de publiciteit over. Bakkers, slagers en andere middenstanders kunnen dan alleen nog als abonnee hun favoriete club steunen. Bij STVV ziet men dat anders…

local-heroDe Haspengouwse club heeft een nieuwe formule in het leven geroepen onder de titel Local Heroes. “Ook bij ons zie je heel veel nationale en internationale merken langs het veld en op de uitrusting,” zegt commercieel directeur Stan Niesen. “Maar we hebben altijd op onze lokale handelaars kunnen rekenen en vinden dat ook zij visibiliteit mogen krijgen. Daarom hebben we een nieuwe formule uitgewerkt, die een win-win betekent voor alle partijen.”

In eerste instantie maken 6 Truiense middenstanders deel uit van de Local Heroes: Yans Juwelen, Bloemenhal, Caleche, Brico, Verelst & Gilen en Lingerie Mimosa. “Ze zullen vooral te zien zijn op ons eigen mediakanaal ST TV,” aldus communicatieverantwoordelijke Cynthia Reekmans. “Ook voor en na elk filmpje dat online verschijnt, zullen onze partners getoond worden.”

Pascal Vossius, schepen van Lokale Economie in Sint-Truiden, is content: “Ik kan alleen maar toejuichen dat er zo een mooie synergie is tussen de middenstand en andere sectoren, zoals in dit geval het voetbal. Door samen te werken en positiviteit uit te stralen, zetten we Sint-Truiden nog meer op de kaart.”