Sociale media zijn niet meer weg te denken uit de communicatiewereld van vandaag. Bart Balis maakt met zijn bedrijf Brouwland, professioneel veelvuldig gebruik van LinkedIn. Hij ergerde zich (net zoals zovele Limburgers) al vijf jaar aan het feit dat bij de aanmaak van een profiel onze provinciegenoten onder ‘Liège Area’ of ‘Antwerp Area’ gezet werden. Bovendien is LinkedIn het medium bij uitstek voor het samenbrengen van vraag en aanbod op de jobmarkt. Ook daarom was/is een duidelijke area-afbakening heel belangrijk.
Bart vatte de koe bij de horens, richtte de LinkedIn-groep ‘We want a Limburg area’ op en verzamelde meer dan 500 groepsleden. Daarnaast publiceerde hij een open brief aan LinkedIN en stimuleerde eenieder om bij LinkedIn het probleem aan te kaarten. Zelf schreef hij tal van e-mails aan alle mogelijke contactpersonen binnen LinkedIn.
Na 5 jaar volharden en honderden mails is het eindelijk zover. Voortaan komt bij iedere Limburger ‘Limburg Area’. “De aanhouder wint,” stelt Bart Balis. “Volharding is immers een typische eigenschap van ondernemers. Uiteraard is het niet enkel mijn verdienste. Maar het resultaat is er. Limburg staat op de digitale LinkedIn-kaart. En dat is wat telt. Ik voel me meer dan ooit een fiere Limburger.”