Drukkerij en uitgeverij de Press uit Laakdal heeft het communicatiebureau Linders Advertising uit Hasselt overgenomen. Tegelijk verandert de naam in de Press Mediagroep. “We willen onze klanten het volledige plaatje aanbieden”, zegt zaakvoerder Jonny Janssens van de Press. Stephan Appeltans én zijn team blijven wel het gezicht van de Hasseltse vestiging.
De naam verandert wel vanaf 1 juli naar de Press Mediagroep. Linders Advertising blijft nog een tijd behouden als ondertitel. “Om het voor de klanten herkenbaar te maken”, aldus Janssens. “We hebben trouwens ook het pand in Hasselt gekocht.”
De Press Mediagroep wil met de overname een ruimer productaanbod kunnen bieden. “Steeds meer klanten vragen een totaalpakket als het over communicatie gaat en dit van klassieke printproducten, radio en tv tot diverse online media. Dit alles met een duidelijk en doordacht mediaplan, inclusief de uitvoering ervan”, legt Janssens uit. “We willen kijken hoe de markt evolueert en daar snel op kunnen inspelen.”
De nieuwe entiteit stelt een geconsolideerde omzet van 3 miljoen euro voorop.