NFT’s zijn stukjes digitale kunst, die online kunnen aangekocht worden. De virtuele tokens zijn niet alleen collector’s items die (vaak voor lucratieve bedragen) kunnen verhandeld of geruild worden. Ze kunnen ook ingezet worden om een exclusieve community rondom de organisatie op te bouwen. “Wie een sterk merk wil creëren, heeft alle baat bij een schare van trouwe fans”, vertelt Bart Broothaerts (foto onder). “Zij fungeren als ambassadeur en nemen met plezier het voortouw in de promotie van hun geliefde club, vereniging of bedrijf. Zeker als ze daar in ruil exclusieve voordelen en beleving voor krijgen. Een win-winsituatie, die wordt verankerd met de aankoop van een NFT, die geldt als een dynamische lidmaatschapskaart.”
Heel concreet brengt discotheek Versuz nu een collectie van NFT’s op de markt. “In dit geval kunnen 500 gelukkigen vanaf donderdag een stukje digitale kunst kopen via ons platform van WaveMint”, legt Amaury Verelst uit. “Dit geeft hen voor onbepaalde tijd toegang tot heel wat lucratieve voordelen en ervaringen. Op die manier genieten ze als superfans van een bijzondere behandeling en zullen ze anderzijds discotheek Versuz mee op de kaart zetten.”
WaveMint wil deze vernieuwende formule van loyalty-marketing internationaal uitrollen. “Het platform is er nu, de eerste projecten zijn een gigantisch succesverhaal”, aldus Rogier van den Brand. “We merken een enorme interesse bij alle grote organisaties die trouwe klanten en supporters aan zich willen binden. Vandaar dat we in onderhandeling zijn om WaveMint op grote schaal te introduceren bij de meest gekende merken ter wereld. Ja, u hoort nog van ons!”