Aristo Music Technology, het Limburgse bedrijf van Benito Stans (foto) dat zich onder de productnaam Tunify specialiseert in muziektechnologie voor professionele toepassingen als horeca en retail, heeft de opdracht gekregen van Carrefour om de muziek en audioboodschappen te verzorgen in hun Belgische vestigingen (Hyper en Market).
Het gaat om een product op maat, waarmee de winkeluitbaters muzieklijsten kunnen samenstellen die verweven zijn met nationale en lokale reclameboodschappen en andere aankondigingen.
“Na een jaar van voorbereiden, ontwikkelen en testen zijn we vandaag de muziekoplossing van Tunify aan het uitrollen bij Carrefour Market,” zegt Patrick Thijs, Marketing Services & Logistics Manager bij Carrefour Group Belgium. “De concrete eisen die Carrefour had, konden woden omgezet in een krachtig, maar tegelijk eenvoudig te gebruiken maatproduct.”
Stijn Remels, projectmanager voor Tunify, legt uit: “Dit project was voor ons een mooie uitdaging. We hebben tijdens de ontwikkeling opnieuw heel wat inzicht gekregen in de manier waarop Tunify gebruikt wordt. We testen voortdurend nieuwe ideeën in praktijk bij de klant, om zo te komen tot een optimaal product. We zijn erg tevreden met het resultaat.”
Het project voor Carrefour wordt door Aristo uitgevoerd in samenwerking met Dobit, dat met grote digitale schermen een ander aspect van de in-store communicatie van Carrefour op zich neemt.