“Internationale bedrijven zien e-commerce vandaag veel ruimer dan alleen het opzetten en onderhouden van een webwinkel”, zeggen Breght Evens (Vaimo) en Diederik Bots (Digitalum). “Zij willen hun klanten een totaalervaring aanbieden. Experience first, zoals dat heet, vereist dat verschillende specialisaties samenkomen. Net dat is wat we vandaag versterken door de samenwerking.”
Zowel Vaimo als Digitalum zijn gespecialiseerd in Adobe Experience Cloud-oplossingen, maar leggen zich elk toe op andere accenten binnen het platform. Waar Vaimo focust op het opzetten van latformen voor digitale handel, specialiseert Digitalum zich in het creëren van uitmuntende gebruikerservaringen.
“Het is ons vooral te doen om met ons gezamenlijke portfolio sterker in te zetten op ‘experience driven commerce’. In de wereld van nu heeft de klant verschillende kanalen om met merken en bedrijven in contact te komen: via fysieke winkels, via het internet, mobiel of vanachter een bureau. Voor elk van die mogelijkheden verwacht hij of zij een optimale beleving. Een complexe uitdaging die je maar kan realiseren met de juiste partner. En dat is wat we nu met deze samenwerking gaan bereiken.”