Kenis & Rommens is een duo dat voornamelijk in de retailsector, coaching en opleidingen organiseert rond klantvriendelijkheid, management en sales. Op vraag van de markt is nu een nieuwe module ontwikkeld, naar eigen zeggen uniek in het land: Category & Buying Management. “Daarmee richten we ons specifiek op het aankoopbeleid van de organisatie”, vertelt Geert Kenis. “Dit krijgt vaak minder focus en is daarom minder goed gestructureerd en onderbouwd dan de sales-aanpak. Nochtans is een professionele aankoop heel belangrijk voor de efficiëntie en vooral rendabiliteit van de onderneming.”
Stijn Rommens vult aan: “De rol van een aankoper is vandaag veelomvattend. Hij moet zeer goed aanvoelen wat de consument vraagt en hoe zijn bedrijf daar op de meest rendabele manier kan op inspelen. Een nauwe band met de sales is dus onontbeerlijk. Daarnaast moet hij uiteraard de markt langs de aankoopzijde zeer goed kennen. Wie zijn de preferente leveranciers? Hoe met hen onderhandelen? Hoe een langetermijnrelatie opbouwen die voor iedereen een win-win is? Bovendien wint AI meer en meer terrein om processen efficiënter te laten verlopen. Ook dat aspect wordt belangrijker in de werking tussen verkoop en aankoop.”
Kenis & Rommens hebben om deze aspecten te trainen, een opleidingspakket in elf modules samengesteld. “In functie van de behoefte van de klant, zal per bedrijf een opleidingsplan op maat worden uitgewerkt. We hebben bovendien drie coaches aangetrokken die door hun professionele ervaring experts zijn inzake aankoopbeleid en category buying management.
Geert Kenis besluit: “Wij zijn ervan overtuigd dat we met deze uitbreiding van onze opleidingsprogramma’s echt tegemoetkomen aan de behoeften van onze klanten, op een terrein waar nog veel te winnen én te leren valt…”