Cegeka (Hasselt) en Youston (Genk) willen ondernemingen helpen om de impact van de coronacrisis te minimaliseren. Ze hebben een ‘digital mailroom’ gemaakt, waarmee bedrijven hun fysieke post kunnen digitaliseren en zo hun briefwisseling snel en zonder fysiek contact kunnen bezorgen.
“Omdat veel bedrijven gesloten zijn of kampen met personeelsgebrek, worden brievenbussen vaak niet meer leeggemaakt”, zegt Pieter Vansynghel, CEO van Youston. “Hierdoor komt belangrijke informatie niet bij de juiste personen in het bedrijf terecht. Dankzij de digital mailroom lossen we dit probleem op. We zorgen er samen met Cegeka voor dat dit stuk van de Belgische economie niet stilvalt. Om bedrijven helemaal te ontzorgen, kunnen ze de digital mailroom de volgende twee maanden gratis uitproberen.”.
Hoe werkt het?
Ieder bedrijf met minstens 30 dagelijkse poststukken kan zijn post laten toekomen bij Youston of vragen dat Youston de post komt ophalen bij het bedrijf. “Nadien wordt de fysieke post door Youston gedigitaliseerd en geïndexeerd volgens de voorgeschreven regels”, zegt COO Pascal Hermans. Cegeka zorgt op zijn beurt voor de digitale levering van de post bij de juiste divisies van de bedrijven. “Via onze IT-toepassingen hebben ondernemingen rechtstreeks toegang tot hun gedigitaliseerde post in de digitale werkplek waar ze nu al in werken”, legt Bart Swerts, productmanager van Cegeka uit. Alles verloopt -uiteraard- volgens strikte veiligheidsvoorschriften en conform de GDPR-richtlijnen.
“Met dit systeem dragen wij ons steentje bij om ondernemingen operationeel te houden op een ogenblik dat aan medewerkers wordt gevraagd om zo veel mogelijk van thuis uit te werken”, besluit Stijn Bijnens, CEO van Cegeka.