mya-online-agenda

Limburgs trio lanceert medische online agenda

Dr. Lore De Raeve, Christophe Michel en Gwen Claes zijn 3 Limburgse ondernemers die samen een nieuw bedrijf hebben opgericht. Mya, zoals het heet, biedt een online agendasysteem aan voor de medische sector.

Mya staat voor Manage Your Agenda of, wanneer je het door de ogen van de patiënt bekijkt, Make Your Appointment. Gwen Claes, die enkele jaren geleden mee aan de basis stond van Vlaanderens grootste online agendasysteem, besloot in 2018 een nieuwe online agenda te maken. “De vraag is eigenlijk ontstaan vanuit de sector zelf”, vertelt Claes. “Een online agendasysteem is op zich niets nieuws. De ondersteuning die erbij komt kijken, is dat wel. Toen ik vorig jaar na heel wat concrete vragen van praktijken besloot om een nieuwe agenda te bouwen, werd dat op veel enthousiasme onthaald.”

Claes haalde voor zijn idee twee partners binnen die geen onbekenden zijn in de sector. Lore De Raeve en Christophe Michel hebben samen meer dan 25 jaar ervaring en een breed netwerk binnen de medische sector. Zo weet het trio als geen ander waaraan de agenda van de toekomst moet voldoen.

“De gebruiksvriendelijkheid van de agenda staat voorop”, vertelt Lore De Raeve, die in 2014 met LTD3 al een award won voor beste eHealth-project met easyTar, de app om digitale doktersbriefjes te maken. “De agenda is volledig op maat in te stellen, zodat hij optimaal aansluit bij de werkwijze van de praktijk.” Daarnaast kijkt Mya ook naar de toekomst. “We evolueren meer en meer naar grotere praktijken of multidisciplinaire samenwerking. Maar ook zorgverleners zelf evolueren. Aangezien ze vaak lange dagen werken, is het belangrijk dat er een goede work-life balance blijft bestaan. Een slimme online agenda kan springuren vermijden, huisbezoeken efficiënt inplannen en werkuren optimaal op elkaar laten aansluiten.”

De zaakvoerders zijn ambitieus: “We willen op 1 jaar tijd 2,5 miljoen afspraken boeken met Mya en voor 100% tevreden klanten gaan”, aldus Christophe Michel. Mya wordt nu gelanceerd tijdens een roadshow doorheen Vlaanderen.