Op de Content Innovation Awards in het Zuid-Franse Cannes is het bedrijf Zappware uit Hasselt uitgeroepen tot winnaar van de categorie Best User Experience (gebruikerservaring). Een heel mooie onderscheiding voor de aanbieder van toepassingen voor digitale televisie, die bovendien nipt naast de bekroning voor TV Innovation of the Year greep.
Het moeten niet altijd steracteurs zijn die in Cannes op de rode loper met hun awards mogen showen…. In het prestigieuze Carlton Hotel stonden de afgelopen dagen allemaal bedrijven in de kijker die producten en diensten aanbieden voor digitale televisie. Een wereld waarin Zappware uit Hasselt wereldwijde faam geniet. De verwachtingen waren dan ook hoog gespannen nadat eerder was bekendgemaakt dat de onderneming van CEO Patrick Vos genomineerd was in 2 categorieën.
De TV Innovation of the Year werd net niet binnengehaald, maar de User Experience Award ging wel mee naar Limburg. “Onze klanten zijn telecomoperatoren die digitale televisie aanbieden aan eindgebruikers en daarbij het verschil willen maken met de snufjes die hierbij mogelijk zijn”, vertelt Patrick Vos. “Door de toepassingen die wij maken, vinden consumenten het leuk en gemakkelijk om hun videodiensten intensief te gebruiken. Wij ontwikkelen de software altijd vanuit het oogpunt van de eindgebruiker, vandaar dat we heel tevreden zijn met de award voor beste gebruikerservaring. Een heel mooie bekroning!”
(Voor een meer uitgebreide kennismaking met Zappware kunt u eind deze maand terecht in het Made in Limburg Magazine!)