Vrijdag start de campagne “Limburg: hier groeien ideeën”. Het is de bedoeling om via deze regiomarketing investeerders van buiten de provincie aan te trekken, zodat ze zich hier vestigen en voor tewerkstelling zorgen. “Limburg wil zich in Vlaanderen positioneren als een economische regio waar letterlijk en figuurlijk ruimte is om ideeën te laten groeien,” zegt gedeputeerde Jean-Paul Peuskens. “We zijn’the place to be’ voor dynamische, innovatieve en creatieve ondernemers. Via een imagocampagne willen we onze Limburgse troeven tonen en zo nieuw talent en ondernemers aantrekken. Bovendien willen we ons eigen Limburgse talent overtuigen om hun plannen en ideeën in Limburg waar te maken.”
Onder de slogan “Alles klopt voor wie wil ondernemen in Limburg” getuigt Hilde Essers als uithangbord van de campagne. Ook andere ondernemers vertellen via testimonials in kranten en op de radio hoe zij in Limburg de ruimte hebben vonden om hun ideeën te laten groeien.