Nadat het een jaar was weg geweest, kon een enorme honger naar fysieke netwerkcontacten worden vastgesteld op de openingsdag van Limburg Leads. Het tweedaagse B2B-event is opgezet met de focus op circulair ondernemen, duurzaamheid, digitalisering, mobiliteit en talent. Met toonaangevende sprekers, succesvolle ondernemers en potentiële investeerders die elkaar ontmoeten, worden er steeds goede zaken gedaan onder het dak van het MECC.
Nieuw dit jaar is de Start-Up Arena, een initiatief van LIOF (NL), LRM (B) & NRW.BANK (D). Een dertigtal start-ups uit Nederland, België en Duitsland kunnen er hun businessidee pitchen voor een groot publiek. “Om van hun idee een succes te maken, is het cruciaal dat ze in gesprek gaan met experts, overheidsinstellingen en succesvolle ondernemers”, zegt Tom Vanham, CEO van LRM. “Zo grijpen ze hun kans om hun idee te presenteren aan een breed publiek van potentiële investeerders en andere zakelijke partners, en zo de volgende stap te zetten.”
LRM bezorgde tien start-ups uit het Limburgse incubatorennetwerk een uitnodiging voor de groepsstand. Eén van hen is Cranium. “Dankzij LRM zijn we in contact gekomen met Limburg Leads”, zegt Geoffrey Ceunen, Senior Business Development Manager. “De volgende stap in de ontwikkeling van Cranium is vooral gericht op internationale expansie. Limburg Leads is dus een unieke aangelegenheid om verder te groeien in de Euregio.”
Maar ook buiten het startersplatform worden er al duchtig nieuwe contacten gelegd. Zo wisten Daniel Proosten van Cevan en Peter Van Kessel van Dipsss elkaar te vinden en beslisten ze meteen om voortaan hun inspanningen naar de markt van Belgische en Nederlandse ziekenhuizen en zorginstellingen zoveel mogelijk te bundelen.
Donderdag is de laatste dag van Limburg Leads 2021.