Of je in Wetteren de gezonde lucht kan opsnuiven of in Melle het huis van De Man kan gaan bezoeken, zal je weldra te weten komen via het Hasseltse communicatiebureau RCA. Dat heeft namelijk zopas de aanbesteding gewonnen voor de promotie van het toerisme in het Scheldeland. Samen met het bureau Sound of C (van voormalig RCA-medewerker Jo Thuys) is het de bedoeling om de naambekendheid van het Scheldeland te verhogen bij de verblijfstoeristen.
Het Scheldeland is een zeer uitgestrekte regio. Pure romantiek in Lebbeke of Buggenhout, een glaasje champagne in Puurs of een lokaal biertje in de Rupelstreek: het zijn allemaal toeristische troeven die RCA en Sound of C aan de man moeten zien te brengen. Zelfs delen van stedelijke agglomeraties als Gent en Mechelen behoren tot het doelgebied.
“Een enorme uitdaging,” weet Jo Thuys (foto). “Scheldeland ligt bij wijze van spreken in de achtertuin van zowat de helft van de Belgen, maar in de hoofden van de mensen is de bestemming nog onvoldoende ’top of mind’. Hierin wensen we de komende jaren verandering te brengen.”
Leuk detail: de tandem RCA Group-Sound of C wist onlangs ook een grote campagne binnen te halen in opdracht van Toerisme Limburg, waardoor dus ook toeristen deze kant moeten uitgelokt worden.