75435782_2534963033249940_270986589264412672_n

La Bottega boort business van bedrijven aan

Schoenen- en kledingretailer La Bottega in Hasselt gaat de concurrentie met het internet te lijf door (onder meer) nieuwe markten aan te boren. Zo kiezen zaakvoerders Karine Valy en Marc Jamar na een intensief innovatietraject ervoor om het B2B-publiek te gaan benaderen.

Het hoeft geen betoog dat de traditionele handel onder druk staat door de toenemende populariteit van e-commerce. Dat merken ze bij La Bottega, toch één van de toonaangevende retailers in Limburg, maar al te goed. Tegelijk met de stappen die het bedrijf zelf neemt om handel te drijven via internet, wordt intensief gespeurd naar de creatie van meerwaarde in de winkel zelf. De upgrade van de verkopers tot volwaardige mode-adviseurs is daar één van. Het optrekken van de belevingswaarde is een ander voorbeeld.

Samen met Unizo en Vlaio zoekt de bedrijfsleiding permanent verder naar nieuwe formules om meer onderscheidend vermogen te creëren. Daarvoor werd zopas een innovatietraject afgerond. Eén van de suggesties is de benadering van de B2B-markt. “Wat dat concreet inhoudt gaan we de komende tijd bepalen”, aldus Karine Valy. “Er zijn heel veel mogelijkheden, zoals shopavonden voor personeel, gepersonaliseerd styling-advies of een geschenk voor de medewerkers in de vorm van een aankoopbudget bij La Bottega.”

Tot slot nog dit: La Bottega kreeg zopas in Het Smaaksalon de zilveren medaille toegewezen voor de Sole Orte Award 2019 van Unizo Hasselt. GigaSwing haalde brons, maar dé bekroning als meest verdienstelijke bedrijf van de stad ging naar chocoladehuis Boon.