Het Leuvense bedrijf IM Associates heeft een strategische participatie genomen in de jonge Limburgse onderneming Kwarts (Corda Campus). Bedoeling is dat de kennis en ervaring rond data-analyse van klantenbestanden wordt samengevoegd, om zo sterker te staan op de internationale markt. Als gevolg van de transactie verhuist Kwarts weldra naar de nieuwe gebouwen van IM in Leuven.
Kwarts werd opgericht in 2016. Door middel van slimme technologie worden de gegevens van klanten grondig geanalyseerd, waardoor een gedetailleerd, individueel 360°-profiel kan opgemaakt worden met een beeld van ieders potentieel, noden en gedrag. Aan de hand hiervan kunnen de klanten persoonlijk, op maat benaderd worden voor service- en marketingdoeleinden. Zo ontstaat een ‘geoptimaliseerde klantenbeleving’. Onder meer het getrouwheidsplatform Joyn maakt er gebruik van.
De technologie van Kwarts sluit aan bij het aanbod van IM Associates. Dat bedrijf levert data, diensten en technologie aan het marketingdepartement van healthcare-firma’s als Bayer, Mylan en Pfizer. Door de participatie in Kwarts kan de kennis worden samengevoegd, zullen bestaande klanten meer diepgaande analyses ontvangen en kunnen nieuwe marktsegmenten worden aangeboord.
Bart Van Proeyen, zaakvoerder van Kwarts, licht toe: “Dankzij het uitgebreide internationale netwerk en de sterke expertise van IM Associates kunnen we ons toeleggen op diversificatie naar de healthcare-sector en zo sneller groeien. Daarnaast gaan we samen werken aan een platform voor ‘engagement marketing’. De participatie leidt bovendien tot vers kapitaal, zodat we verder aan de organisatie kunnen timmeren en internationaal kunnen doorbreken.”
Om deze groei te faciliteren verhuist Kwarts in het najaar van de Corda Campus in Hasselt naar de splinternieuwe kantoren van IM Associates in Leuven.