Kurt Hensen van ESI-CIT, de kersverse Limburgse Jonge Ondernemer van het jaar, gaat een voucher van 25.000 euro schenken aan een bedrijf dat inspanningen wil doen om de kwaliteit van zijn producten of processen te verbeteren. De wedstrijd, waarmee Hensen de Limburgse bedrijven wil uitdagen om hun productieproces te optimaliseren, werd ‘Time for a quality boost’ gedoopt.
“Ongeveer elk bedrijf, in om het even welke sector, heeft wel een proces of een onderdeel van een proces dat te verbeteren valt,” zegt hij. “Alleen is men zich daar niet altijd van bewust en denkt men dus ook niet onmiddellijk aan oplossingen. En dat is heel jammer. Vandaar deze wedstrijd: we willen de bedrijven sensibiliseren door hen de kans te bieden op een ‘quality boost’ ter waarde van 25.000 euro.”
De wedstrijd is bewust laagdrempelig gehouden. Inschrijven kan tot 15 augustus via de webstek www.timeforaboost.be. Uit de inzendingen worden drie dossiers genomineerd. De winnaar wordt aangeduid door de jury met mensen van ESI-CIT, Innovatiecentrum Limburg, BAN Vlaanderen, JCI en de provincie Limburg.