“Met deze eigen podcastproductie reiken we bedrijven en merken voortaan een extra kanaal aan om hun boodschap naar het doelpubliek over te brengen”, stelt Tom Van den Bergh. “Podcasts zijn als slow medium vandaag helemaal doorgebroken bij het grote publiek. Als marketeer is het interessant om te zien hoe je met audio de aandacht van je publiek kan trekken en vasthouden. Je kunt ook een gedoseerd en genuanceerd verhaal vertellen. Iets helemaal anders dan snel gemonteerde televisie en ultrakorte filmpjes op platformen als YouTube en TikTok.”
RCA gaat voor het opzetten van That Sound een samenwerking aan Sam Conings (De Marketing Club en Hillview), een expert in podcasts. “Luisteraars zijn vaak onderweg of aan het multitasken, waardoor je het belang van ‘easy listening’ niet mag onderschatten”, zegt hij. “Je podcast heeft daarvoor een goede structuur nodig, zodat je je verhaal op een eenvoudige en entertainende manier kan brengen. Uiteraard moet ook de productiekwaliteit professioneel zijn en moet je waken over een ‘goede’ host of gast die niet zichzelf promoot maar weet wat zijn publiek wil horen. Dat klinkt allemaal simpel, maar vraagt toch de nodige expertise. Vandaar de start van That Sound…”