Optiek Mommen was het levenswerk van Monique Mommen, die vele jaren met hart en ziel de onderneming uitbouwde tot een gerespecteerde leverancier in heel Midden Limburg. Maar na een ongelijke strijd tegen kanker overleed ze jammer genoeg in maart 2020. Met de hulp van haar zonen zette haar man Marc Optiek Mommen verder. “Het was een heel zware periode”, zegt hij. “In volle pandemie werd mijn leven volledig overhoop gegooid. Gelukkig waren er mijn kinderen en hielden we samen Optiek Mommen staande.”
Marc kreeg hierbij de hulp van Koen Croons, die 30 jaar geleden Monique leerde kennen als zijn stagebegeleider. “Toen is een hechte vriendschap tussen ons ontstaan, wat ook verklaart waarom ik met plezier Marc een handje heb geholpen in moeilijke tijden”, vertelt Koen. “Door de samenwerking zijn we gaan bekijken welke toekomst er was weggelegd voor Optiek Mommen, en begin dit jaar is dan de knoop doorgehakt om een volledige overname te doen.”
Verkoper en overnemer hebben er intussen samen voor gezorgd dat Optiek Mommen zich een BIG Precision-opticien mag noemen. “Dat wil zeggen dat we Artificial Intelligence (AI) gebruiken om brildragers te voorzien van biometrisch intelligente glazen”, legt Koen uit. “We investeerden in een hoogtechnologische meetmachine die toelaat dat nieuwe glazen perfect afgestemd zijn. Door te investeren in nieuwe technieken zijn we helemaal klaar voor de toekomst.”
Marc Schryvers wenst de Koen alvast veel succes: “De dynamische, positieve uitstraling van Monique leeft nog steeds in elke vezel van onze winkel. Haar warmte missen we nog elke dag. Toch zou ze niets liever willen dan dat haar levenswerk met passie en kennis van zaken wordt verdergezet. Ik ben er zeker van dat Optiek Mommen bij Koen in goede handen is. En achter de schermen sta ik met het volste vertrouwen achter hem. Het zal nooit meer hetzelfde zijn als vroeger, maar het is goed zo. In liefdevolle herinnering van mijn prachtige Monique”, besluit Marc.