Aan het idee van haar start-up, ging een spijtige vaststelling vooraf: “Miskopen zorgen nog te vaak voor een negatief zelfbeeld en mode-afval”, vindt Christina Hadinoto. “Daarenboven wordt 56% van de online kleding bestellingen geretourneerd, waarvan 70% te wijten is aan een slechte fit of stijl. Tijd voor verandering dus… Met onze software willen wij modemerken helpen, zodat ze online alleen nog items aanraden die op het lijf van de klant geschreven staan. Dat gebeurt aan de hand van onze innovatieve AI-software, die na het verwerken van de ingevoerde parameters, steeds bijleert door het surfgedrag van klanten, en zo dus steeds slimmer wordt.”
Belgische modebedrijven zoals Marie Méro, kunnen aan de hand van de toepassing van Contour Lab, automatisch accuraat, gepersonaliseerd stylingadvies geven aan de bezoekers van hun webshop. Dat gebeurt op basis van de aangegeven lichaamstypes. Het concept Digital Body Type Shopping is daarmee geboren.
En zo kent Contour Lab een vliegende start. Vorig jaar kon Christina Hadinoto al rekenen op steun van Vlaio, Start-it @ KBC en Imec.istart. Tegen eind 2023 wil het fashiontechbedrijf tot 10 bijkomende Belgische en Nederlandse modemerken aan boord halen.