Kingfisher marketing bestaat ondertussen al 13 jaar. In 2009 richtte Tamara Bergmans ‘Demarketingafdeling’ op vanuit haar eigen huis in Genk. “Na een tijdje ondersteunde ik meerdere klanten en wierf ik een eerste medewerker aan. Kort daarna kocht ik het kantoor op de Oude Markt”, vertelt ze. Door de jaren heen kwamen er diverse nieuwe collega’s bij. Zij waren erbij toen in 2019 Demarketingafdeling werd omgedoopt tot Kingfisher marketing. “Die rebranding was echt een must”, vertelt de bestuurder en bezieler van het bedrijf. “De nieuwe naam moest vooral onze internationale groeiambities kracht bijzetten en dat heeft zijn vruchten afgeworpen. In het begin ondersteunden we vooral kmo’s die zelf geen marketingafdeling hadden. We waren letterlijk ‘de marketingafdeling’ voor bedrijven. Door de jaren heen is ons klantenbestand geëvolueerd naar grotere, internationale bedrijven.”
En groeien: daar is plaats voor nodig… “Ik was al langer op zoek naar een nieuwe uitvalsbasis voor Kingfisher marketing”, aldus nog Tamara. “Ons huidige kantoor op de Oude Markt werd echt te klein. Zeker nu we binnenkort twee nieuwe collega’s verwelkomen.”
De nieuwe stek werd gevonden in het (energiezuinige) gebouw van Group Bruno op de Jaarbeurslaan, waar Kingfisher de derde verdieping heeft gekocht. “We zijn eerst met alle collega’s het pand gaan bezoeken, want hun mening was doorslaggevend in de keuze”, zegt de zaakvoerder. “Zij moeten er zich thuis voelen om elke dag het beste van zichzelf te kunnen geven. Gelukkig was iedereen direct overtuigd.”
Maandag werd de verkoopakte getekend (zie foto) en daarmee werd de transfer officieel. “Aanstaande vrijdag gaan we al de hele inboedel verhuizen. Met de negen paar handen die ons team rijk is, zal dat snel gefixt zijn. En mochten we tegen dan de twee nieuwe witte raven gevonden hebben, mogen die ook gerust nog een handje toesteken,” besluit ze met een knipoog.