Als laatste bedrijf in onze Pukkelpop-reeks, zoomen we even in op ItzU Jobs, dat bijna 200 uitzendkrachten de wei opstuurde om de vrijwilligers, vaste medewerkers en onderaannemers met hand- spandiensten bij te staan.
Het moet één van de grootste HR-opdrachten in de provincie zijn: het aanleveren van werkkrachten voor de opbouw, afbouw en logistieke ondersteuning op Pukkelpop. ItzU Jobs zette er op enkele dagen tijd maar liefst 200 uitzendkrachten voor in. Samen presteerden ze meer dan 6.000 werkuren.
“Ze hadden heel uiteenlopende taken, waaronder de op- en afbouw van de accommodatie en andere werkzaamheden op het terrein”, zegt Koen Janssen. “Een aantal van hen fungeerden als ‘runner’, wat het aan- en afvoeren van materialen en mensen inhoudt. Zo moesten er veel artiesten en crewleden van en naar de luchthavens en hotels worden gebracht.”
Een andere, toch wel bijzondere taak voor een aantal ItzU-huurlingen: het uitbaten van de Pukkelclub. “Dit is een opvang voor kinderen van Pukkelpop-medewerkers”, legt Koen Janssen uit. “Tal van mensen die betrokken zijn bij de organisatie, vinden in de vakantieperiode geen opvang. En dan gaan onze medewerkers met de kinderen zwemmen, naar een pretpark, knutselen, enzovoort.”
Voor ItzU Jobs betekent de aanwezigheid op Pukkelpop ook visibiliteit. Er wordt aan Brand Activation gedaan op het festivalterrein. “Zo hebben we dit jaar in de Petit Bazar een uitdaging gelanceerd, waarbij festivalgangers zo lang mogelijk aan een stang moesten blijven hangen. Er hingen telkens leuke prijzen aan vast. Op die manier hebben we meer dan 1.500 gadgets uitgedeeld.” Op naar de volgende editie!