Mamzel is gekend voor niet-alledaagse cadeautjes en originele hebbedingetjes. Zaakvoerder Kim Severy houdt er stevig de schwung in. “We hebben een uitdagende periode achter de rug”, zegt ze. “In coronatijden waren we volledig teruggeplooid op onze online winkel. We zijn er desondanks in geslaagd om positieve cijfers te schrijven. Daar was enige creativiteit voor nodig. Zo zijn we aperoboxen gaan aanbieden voor online vergaderingen, en hebben we ingezet op aan huis geleverde cadeautjes voor thuiswerkend personeel. Een geslaagde zet. Daarnaast hebben we ook het magazijn virtueel opengesteld om live de nodige inkopen te kunnen doen. Een beetje de Ikea-ervaring, maar wel heel gewaardeerd door onze klanten.”
Intussen is Mamzel fors gaan investeren in een nieuw online platform. “Dat was nodig om onze ambities als toonaangevende webwinkel waar te maken”, legt Kim Severy uit. “Samen met digital agency Yappa uit Bilzen (geleid door haar broer Yoeri, nvdr.) en Continuans (Hasselt) hebben we 6 maanden gebouwd aan een vernieuwende e-commerce omgeving. Een huzarenstukje… Slechts één voorbeeld: om de input van meer dan 2.500 referenties te verzorgen, heb ik me persoonlijk een hele maand afgezonderd in Portugal. Genoten van de rust, dat wel, maar zwoegen en zweten: dat zeker ook.”
Maar nu is de nieuwe Mamzel dus helemaal klaar. “Een bijzonder heuglijk moment”, aldus Kim, die toevallig ook nog jarig is bij de lancering. “Het resultaat mag er zijn. Mamzel is nu gewapend om een leidende rol in de sector op te nemen en de steile ambities voor de volgende jaren waar te maken. We zijn er allemaal méér dan klaar voor!”