Kim Severy begon in 2010 met Mamzel, toen nog als homeparty-bedrijf in cadeautjes en andere leuke hebbedingetjes. Dankzij een consequente digitale marketingstrategie heeft sinds 2019 de webshop de bovenhand genomen als verkoopskanaal. Sinds de coronacrisis blijft alleen nog de webshop over. Kim investeerde fors in een nieuw platform en zet nu 100% in op e-commerce. Volgens haar zijn samenwerkingsverbanden en authenticiteit de enige manier om succesvol te ondernemen in de e-commercewereld. Voor de jury van Safeshops, de initiatiefnemer van deze wedstrijd, verdient Kim Severy absoluut een finaleplaats!
En nog een kanshebber uit Limburg is Femke Mussels, allround e-commercespecialist die voor grote spelers als Telenet en ZEB nieuwe platformen op de wereld heeft geholpen. Daarbij heeft ze steeds nieuwe technologieën omarmd en in de wereld van webdevelopment geïntroduceerd. Femke is (samen met haar man Bart Becks) ook gekend als mede-oprichter van crowdfundingplatform Angel.me, waarmee ze een voorloper was in de digitale financiering van veelbelovende artiesten en ondernemers.
Bij de andere categorieën voor de Safe Shop Awards zijn er nog een aantal Limburgse ondernemingen genomineerd, zoals Spelhuis en Besa (klein), Mamzel en Klium (medium) en JBC en Farmaline (groot).
Vanaf 24 juni zijn de links actief om een stem uit te brengen. De grote awardshow waarop de winnaars worden bekendgemaakt is gepland voor 6 oktober.