In de Hasseltse Ethias Arena heeft het pop-up indoor pretpark Ketnet Winterbreak de deuren geopend. Kinderen van de school in Godsheide mochten als eerste de 50 attracties testen. Jongerenzender Ketnet gebruikt het spektakel als merk-extensie: “We willen ons los van de televisie, bij het doelpubliek van jongeren in de kijker plaatsen”, zegt Geertrui Rooselaer. De Sportpaleis Group en The Fungroup van Stefan Kerkhofs zijn partners in dit kleurrijke verhaal.
Het moet gezegd: Ketnet Winterbreak spreekt tot de verbeelding. The Fungroup heeft de hele Ethias Arena sfeervol aangekleed en er bijna 50 attracties opgesteld. “Het is een mix van spectaculaire doe-activiteiten, opblaasbare opstellingen voor de iets jongere kinderen, toffe kermisattracties en live optredens”, zegt Stefan Kerkhofs. “Daardoor kunnen we een brede leeftijdsgroep aanspreken en een grote capaciteit ontvangen, zonder dat er lange wachttijden zijn. Er kunnen zo’n 1.000 kinderen zich gelijktijdig uitleven. Om alle activiteiten en attracties te kunnen beleven, zijn ze makkelijk een hele dag druk in de weer.” Ook aan de ouders is gedacht, met diverse cateringmogelijkheden, gratis wifi en een relaxzone, waar kranten ter beschikking liggen.
Voor tv-zender Ketnet is het event een manier om zich te profileren. “We hanteren een 360 graden-benadering”, zegt Geertrui Rooselaer van Ketnet. “We willen ook buiten de traditionele tv-programma’s de kinderen bereiken. Daarvoor richten we events en optredens in, zowel in de zomer als nu in de winter. We zorgen ook voor een geografische spreiding, zodat Ketnet doorheen heel Vlaanderen en sterk merk wordt.”