Keisolidair, de solidariteitsactie voor bedrijven ten voordele van de projecten van Een Hart voor Limburg, mikt dit najaar op 80.000 euro of meer. Dat zegt Geert Kenis, sales- en marketingmanager voor Een Hart voor Limburg. “We hopen dat een nieuwe formule zijn vruchten zal afwerpen.”
Vorig jaar wist Keisolidair zo’n 50.000 euro bij een 50-tal bedrijven in te zamelen voor de Limburgse kinderen in armoede of met mentale of fysieke beperkingen. “Voor de vijfde editie hebben we een nieuwe formule uitgedokterd”, zegt Geert Kenis. “Bedrijven kunnen nu ook hun wagonnetje vasthangen aan uitgewerkte projecten, zoals een tafel reserveren in een pop-uprestaurant, de verkoop van gezonde producten of een fietsmarathon.” Een ander project is ‘30 days weight challenge’ voor wie er een paar kilootjes af wil. Er worden daarbij twee weegmomenten voorzien, met infosessies over gezonde voeding en beweging.
“Maar natuurlijk kan ieder bedrijf ook zijn eigen initiatieven nemen”, stelt Kenis. Zo hebben werknemers van Carglass vorig jaar ’s avonds ‘gratis’ gewerkt, en werd hun loon van die uren integraal aan Een Hart voor Limburg doorgestort. Bij Gijbels Group werden bijvoorbeeld gratis vogelkastjes gemaakt en werknemers van KBC stelden een maaltijdcheque ter beschikking voor een grote wafelenbak. Collega’s van Kumpen ontplooiden dan weer verschillende initiatieven, waaronder de deelname aan de Strongmanrun, de Dodentocht en Dwars door Hasselt. “De acties tijdig voorbereiden en een goed communicatieplan zijn essentieel voor het welslagen van dergelijke solidariteitsacties”, zegt Kenis. “Dat hebben we alvast geleerd uit de vorige edities.”