“De jeugd van tegenwoordig”: hoe staat uw bedrijf er tegenover? Om te overleven en te groeien moeten de jongeren perfect worden ingepast, maar heel wat bedrijfsleiders hebben het moeilijk met de mentaliteit, het eisenpakket en de andere visie op de juiste work-life balance. Studenten van de UCLL gaan op het evenement Forty Two onderzoeken hoe ‘millenial proof’ de Limburgse ondernemingen zijn.
Keita Melle en Sarah Schouteden zijn 2 van de 20 ‘Knappe Koppen’ die UCLL naar Forty Two stuurt om ondernemers op de rooster te leggen. Dit duo gaat specifiek onderzoeken of de Limburgse deelnemers van het ‘congrestival’ klaar zijn om jongeren in te passen in hun organisatie. “Daarmee draaien we de rollen om”, zeggen de twee enthousiast. “Meestal wordt alleen gekeken of de jongeren wel passen in de bestaande bedrijfscultuur. Nu gaan wij bij de bedrijven polsen of ze overweg kunnen met ons. Matcht hun visie met die van ons? Hebben ze wel begrepen dat een job voor ons veel meer betekent dan een manier om aan een inkomen te geraken? Is het bedrijf en zijn product wel flexibel genoeg?”
De studenten zullen na afloop van Forty Two twee awards toekennen: éé voor het beste ‘millenial proof’-bedrijf en één voor het beste product. “Dit kan een ontnuchterende ervaring worden voor veel bedrijfsleiders”, denkt ook Kim Plevoets, programmadirecteur Management bij UCLL. “Want deze jongeren hebben een heel eigen kijk op werken en zaken doen. Dat ondervinden onze lectoren hier elke dag.”
Jeroen Meens van Cynex, één van de organisatoren van Forty Two, is enthousiast. “Dit is voor ons gefundenes Fressen”, zegt hij. “Deze knappe koppen zullen onze ondernemers een spiegel van formaat kunnen voorhouden. Hen een andere kijk op hun bedrijf aanbieden, hen uit de comfortzone halen en hen inspireren om na Forty Two de zaken anders aan te pakken: dat is onze bedoeling.” Er zijn trouwens nog enkele tickets voor het congrestival. Meer info via deze link.