Kambukka, de Limburgse verdeler van merken als Contigo, heeft ambitieuze plannen. De onderneming van de familie Lowette en Tom Hoogmartens, wil de jaarlijkse groei van +30% doorzetten door nieuwe merken te introduceren en bijkomende buitenlandse verdeelkanalen aan te boren. Een nieuw verdeelcentrum in China staat nog voor dit jaar op de planning.
Het nieuwste innovatieve product dat Kambukka in Europa, het Midden-Oosten en Afrika zal introduceren is PackIt, een opplooibare zak die in de diepvries moet gestoken worden en daarna gebruikt kan worden om een lunch of andere voedingsmiddelen zo’n 10 uur lang koel te houden. “Het geheim van deze tassen is de voering, die voorzien is van een koelbare gel,” legt Stijn Lowette uit. “Zodra je de tas uit de diepvriezer neemt, houden de ingevroren wanden je maaltijd en drankje aan alle kanten koel. Een verse en smakelijke maaltijd is verzekerd, zonder dat je aparte koelelementen hoeft mee te slepen. Je kunt de tas bovendien plat vouwen, zodat hij makkelijk in je vriezer past. En ook leuk: PackIt komt in verschillende formaten, kleuren, prints en uitvoeringen.”
Door het nieuwe merk, dat ook bijkomende jobs naar Hasselt zal brengen, moet Kambukka verder groeien. De spektaculaire toename van het drinkbekermerk Contigo, draagt daar uiteraard ook aan bij. Alles bij elkaar wil Kambukka de stijging van 31% uit 2015, dit jaar herhalen. “Daarvoor moeten we blijven investeren,” beseft ook Stijn Lowette. “Ons netwerk van buitenlandse verdeelpunten (momenteel 25.000) zal heel sterk toenemen. Bovendien wordt in 2016 een bijkomend logistiek centrum geopend in China om de klanten in het Midden-Oosten en Afrika sneller en beter te kunnen bedienen.”