Het getrouwheidsprogramma Joyn (Hasselt) heeft een overeenkomst bereikt met Lightspeed, marktleider in digitale kassasystemen. Hierdoor worden de punten die Joyn-gebruikers verdienen, automatisch op hun kassaticket geprint. Dit moet ertoe leiden dat klanten vaker terugkeren naar horecazaken en winkels waar Joyn-punten te rapen vallen.
Het digitale kassasysteem Lightspeed laat nu al meer dan 50.000 horecazaken en lokale handelaars toe om voorraadbeheer, bezorging, relatiebeheer en rapportage samen te brengen in één programma. In ons land zijn er zo’n 4.000 horecazaken die met Lightspeed werken. Door de deal met Joyn (vandaag aanwezig in zo’n 7.500 handelszaken), zullen de klanten makkelijker punten kunnen sparen. Vandaag moet de handelaar immers telkens vragen of de klant zijn Joyn-punten wil hebben en die telkens toekennen of scannen. Door de integratie met Lightspeed zal dit automatisch verlopen.
Karl Vankerckhoven, CEO van Joyn, is opgetogen over de deal: “Ons hoofddoel is om klanten aan te trekken in de fysieke winkelpunten. Dit lukt nog beter via samenwerkingen met andere sleutelspelers in het dagelijkse leven van de lokale handelaars. Lightspeed is dat voor vele horecazaken, en we zijn dan ook trots op deze nieuwe integratie.”
Joyn kondigt daarnaast ook de verkenning van de exportmarkten aan. “Onze opmars in Nederland is al begonnen”, aldus Vankerckhoven. “Andere landen zullen volgen. In dat opzicht is een partnership met een internationaal softwarebedrijf als Lightspeed een stap in de goede richting.”