Radiatorenfabrikant Vasco in Dilsen-Stokkem gaat het simpel houden: vanaf 1 mei verdwijnt de overkoepelende naam The Heating Company en wordt alles opnieuw gewoon Vasco Group. Daarmee willen eigenaar Jos Vaessen en CEO Patrick Nijs (foto) alle producten koppelen aan de bekendste merknaam van de groep: Vasco.
De naam The Heating Company was destijds gekozen omdat de groep, naast het hoofdmerk Vasco, ook merknamen heeft als Brugman, Superia en Thermic. Er waren bovendien andere verwarmingsoplossingen ontwikkeld dan radiatoren, zoals vloerverwarming.
“Maar in deze snel veranderende tijd is een duidelijk profiel en positionering meer dan ooit een prioriteit,” zegt Patrick Nijs. “Daarom dat we onze producten verbinden aan de naam van ons bekendste en sterkste merk, met name Vasco.” De keuze moet tevens een nieuw tijdperk inluiden. “Dit is meer dan zomaar een nieuwe vlag,” aldus Nijs. “Innovatie wordt hét terrein om het verschil te maken. We willen daarin een voortrekkersrol blijven spelen, onder de noemer van de Vasco Group.”
Samen met Vasco Group, maken onder meer E-Max, Kreon en Limeparts deel uit van Vaessen Industries, goed voor een geconsolideerde jaaromzet van 275 miljoen euro.