JorisVanDijck_Afbeelding

Joris Van Dijck en JVD-Trading zoeken nieuwe verdelers

Zowel Joris Van Dijck als JVD-Trading kennen een aantrekkelijke groei en dat doet de Herentalse speler vooruit kijken. De invoerder van Hangcha en CESAB wordt nu op zoek gegaan naar nieuwe verdelers om de lokale verankering in verschillende delen van het land te versterken.

De keuze om de elektrische weg in te slaan met de elektrische transpaletten van Hangcha, zoals u eerder al op Made in kon lezen, werpt z’n vruchten af voor JVD-Trading. Kort na de invoering zorgde het immers meteen voor een uitbreiding van het assortiment. Na de elektrische transpaletten van Hangcha kwamen er elektrische vorkheftrucks op Lithium-Ion batterijen bij. Dit succes doet JVD-Trading en Joris Van Dijck alvast uitkijken naar nieuwe expansiemogelijkheden, in de vorm van nieuwe verdelers.

“Met ons volledige gamma vorkheftrucks, stapelaars, transpaletten, schaarliften, hoogwerkers en dergelijke van zowel het merk Hangcha als CESAB zijn we actief over gans België. Daar leveren we bovendien een ijzersterke service bij”, verzekeren afgevaardigd bestuurder Chris Van Dijck en derde generatie Jo Van Dijck. “Om die verder te optimaliseren, zoeken we verdeelpunten op verschillende locaties in het land die net als ons kwaliteit nastreven. Op die manier kunnen we ons lokaal versterken, kunnen we sneller interveniëren en hoeft ook de klant geen verre verplaatsingen meer te doen.”

Momenteel tellen Joris Van Dijck en JVD-Trading drie verkooppunten in regio Mechelen, regio Gent en regio Luik. De hoofdzetel bevindt zich in Herentals.

Uitbreiding van het aanbod

Inspelend op de vraag wordt ook het gamma hoogwerkers en schaarliften van Hangcha uitgebreid. Een volledige nieuwe reeks zal zowel voor verkoop beschikbaar zijn als deel uitmaken van de verhuurvloot.

“Het gaat om een nieuwe range waarbij de schaarliften in werkhoogte variëren tussen 6 en 16 meter. De hoogwerkers kunnen tussen 12 en 17 meter hoog. Het gamma is bovendien volledig elektrisch. We geloven sterk in dit elektrische verhaal, en onze klanten klaarblijkelijk ook. Onze keuze om deze weg in te slaan sloeg enorm aan en die vraag kunnen we niet negeren. Daarom blijven we hier verder op inspelen.”