Vanaf 10 augustus kunnen in alle winkels van JBC de ’terug naar school’-producten worden gekocht van 8 lokale ondernemers. Daarbij ook de Limburgse spelers Kambukka (Hasselt) en Mail-Box (Tessenderlo). “Een win-win samenwerking, waarbij de lokale merken een extra dimensie geven aan de winkelervaring van onze klanten”, zegt Ann Claes van JBC. “Tegelijkertijd bieden wij onze partners een mooi order na een turbulente tijd.”
JBC wil met dit initiatief zijn winkelnetwerk en communicatiekanalen ter beschikking stellen van merken die nog aan de weg timmeren of een nieuw product lanceren. “We bieden hen met de Local Market een uniek platform om hun producten in de kijker te zetten en aan te bieden aan de Belgische consument”, aldus Ann Claes.
Van de 8 geselecteerde ondernemingen, komen er 2 uit Limburg. Mail-Box is een jong merk met een passie voor wenskaarten en stationery. Het bedrijf uit Tessenderlo heeft nu ook een papier ontwikkeld dat kan gebruikt worden als broodzakje. Het bijzondere is dat het papier afwasbaar, en dus herbruikbaar is.
Ook te koop in alle JBC-winkels: de vrolijke en lekvrije drinkflessen van het Hasseltse Kambukka. Speciaal voor de ’terug naar school’-actie hebben ze leuke prints op kindermaat uitgekozen. Er zijn verder ook nog leuke tassen, boekjes, kaftpapier en andere producten van lokale ondernemers in de aanbieding.