Het is al sinds 2016 dat Itzu instaat voor de hr-dienstverlening van het festival. “Dit jaar hebben we ongeveer 180 personen tewerkgesteld, waarvan velen meerdere weken. Per dag waren er soms 100 mensen voor ons aan de slag, met een piek van 116 op 13/8 (de dag voor Hear Hear)”, zegt Marketing Director Kristien Moelans. Samen ging het dus om véél gepresteerde uren.
Itzu is niet alleen leverancier van Pukkelpop, maar ook sponsor. “Dat levert ons aardig wat visibiliteit op bij een publiek dat recht in onze doelgroep zit”, aldus nog Moelans. “Met ons logo op de t-shirts van de vrijwilligers, bereiken we heel wat geëngageerde mensen die graag de handen uit de mouwen steken. En uiteraard zullen jongeren die het festival bezoeken de naam Itzu al gehoord hebben als ze een job zoeken als student of hun eerste stappen op de arbeidsmarkt zetten.”
Itzu koppelt het partnership tevens aan een hospitality-programma. “Elk jaar nodigen we zo’n 500 mensen uit, waaronder medewerkers, leveranciers en klanten. Dit zowel in de VIP-formule als met dagtickets. Een blijk van appreciatie voor de samenwerking met onze trouwe partners.”
Zeker nog vermeldenswaardig: Louis Kemps, CEO van Itzu, had een dag op Pukkelpop gereserveerd voor Grégory Deruyck, een 24-jarige jongeman die 10 jaar geleden bij een zwaar verkeersongeval een hersenletsel opliep. In een interview had de onfortuinlijke Grégory aangehaald dat het meemaken van een festival zijn grote droom was. De CEO van Itzu reserveerde prompt de tickets en leidde zijn gasten persoonlijk rond op Pukkelpop. Mooi!