Buropix_Afbeelding

IT en meubilair: een en-en-verhaal

The New Way of Working geraakt meer en meer ingeburgerd. Een laptop, internetaansluiting en je kan aan de slag in coworkingspaces, flexwerkplekken, … De interesse zit dan ook in stijgende lijn. Al vraagt deze nieuwe manier van werken ook om een adequaat systeem dat rekening houdt met planning, organisatie én registratie. Hetzelfde geldt voor grote bedrijven. En dat is waar reservatiesystemen in het verhaal komen.

Deze systemen spitsen zich toe op toegangsregistratie, werkplekreservatie en vergaderruimtereservatie. Bijvoorbeeld: als flexwerker registreer je je digitaal bij de inkom en je ziet meteen welke werkplek gereserveerd is en waar die zich bevindt. Of een bezoeker komt langs bij een bedrijf, registreert zich en ziet met wie hij of zij een afspraak heeft. Die persoon wordt dan automatisch op de hoogte gebracht dat het bezoek er is. Het systeem neemt zowaar de rol van het onthaal over. Ook facility management haalt er bijvoorbeeld voordelen uit. Zo kan je voor een meeting catering bestellen én kan je zien welke collega wel of niet gestoord mag worden.

Gezonder en gemotiveerder

Ook een volledige personalisatie van de werkplek is mogelijk. De voorkeuren van een geregistreerde gebruiker op vlak van zit- of stahoogte van het bureau, de lichtsterkte, … worden onthouden en automatisch aangepast bij een volgende bezoek. Ergonomisch een enorme troef, wat van onschatbare waarde is naar gezondheid en productiviteit toe.

“Een vrij nieuw concept”, zegt Rob Lukkesen, zaakvoerder van Buropix. “Meer dan ooit spelen we naast kantoormeubilair in op de IT-dienstverlening omdat beide aspecten steeds meer verweven geraken. Hiervoor werken we onder andere samen met onze IT-partner LNS uit Lommel.”

Veelbelovende tijden

Inspelen op nieuwe trends zit nu eenmaal in het DNA van Buropix. Zo wordt ook gewerkt aan leaseconcepten met meubilair en IT-toebehoren. “Eén mogelijkheid is dat werknemers zo hun thuiswerkplek beter kunnen organiseren. Bovendien kan de hele administratieve afwikkeling via de loonadministratie lopen.”

Nog op de agenda – voorlopig dan toch – staan twee beursdeelnames: van 16 tot 17 september op Limburg Leads in Maastricht en van 18 tot 19 november op de Voka Bedrijvennetwerkdagen in Hasselt. “Op de Bedrijvennetwerkdagen zullen we voor een tweede keer aanwezig zijn. Vorig jaar stonden we er met een eigen stand en een aantal akoestische units en telefooncellenook van andere beursorganisatoren. Het heeft ons veel nieuwe contacten en nu dus ook een uitnodiging voor Limburg Leads opgeleverd.”